Co poniektóre strategie pozwalające na skuteczną reklamę to łączenie psychologiczno-uczuciowe konsumenta za pośrednictwem estetyki (obrazów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych lub ewentualnie znanych w zbawienny sposób), pokazów (testów, prób, dowodów). Znaczenie powinno wykorzystać stosowny moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Konsument zaczyna zachowywać w pamięci przesłanie, kiedy jest ono cały czas powtarzane - na przykład za pomocą dodatków typu reklamowe długopisy metalowe z nadrukiem.
W reklamie wypada być szczerym, bo oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację. Sprawia, iż czuje się on źle oraz prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje dużo przypadków, trzeba, w następstwie tego być ostrożnym i uczciwym, co daje poprawniejsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama ma obowiązek dokonać konkretnej propozycji konsumentowi. Propozycja musi wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Ma obowiązek ona być na tyle interesująca, iż wpłynie na pełny rynek docelowy artykułu.