Marketing pozwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z kluczowych celów reklamy jest stworzenie popytu bądź zmodyfikowanie tendencji popytu danego produktu czy usługi. Rozumiejąc, iż przy wprowadzaniu do obrotu produktu, producent stara się poznać rynek dla każdego artykułu, reklama jest sposobem komunikacji, poprzez który informacja o artykule jest przekazywana kontrahentom (grupie docelowej). Reklama zazwyczaj stara się osiągnąć tak oznaczaną USP, czyli unique selling proposition (ponadprzeciętna propozycja sprzedaży) oraz oświadczenie jej użytkownikowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki produktu lub ewentualnie postrzeganej korzyści - a te możesz zaprezentować na długopisy z klipsem specjalnym. W obliczu rosnącej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę zastępników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, które dają pewną osobowość bądź też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, iż wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej nadrzędnym celem jest sprzedaż produktów, by osiągnąć kolosalne zyski.