By praca z samochodem była możliwa, muszą znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy wspólnie z akumulatorem, gdzie znajduje się sztuczne źródło energii. Drugim jest alternator lub też, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, umożliwiając jej dostępność podczas zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Gdy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub ewentualnie akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to też w drugim kierunku. Akumulator odpowiada ze dostarczanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, gdy silnik będzie wyłączony, lub też też szybkość obrotowa wału korbowego jest nadmiernie niska, by uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach można odszukać na akumulator lifepo4 12v. Dlatego także w momencie rozruchu silnika jedynym źródłem zasilania będzie akumulator. To on pozwala na pracę rozrusznika oraz układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie samochodu. Akumulator intensyfikuje również komfort w trakcie dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy szansę posłuchania radia w samochodzie, gdy silnik jest wyłączony.